FANDOM

Zamballa zwana Purpurową planetą - świat/planeta/wymiar w serialu W.I.T.C.H. Czarodziejki.

Zamballa5

Panorama Zamballi

OpisEdytuj

Zamballa8

Las w Zamballi

Zamballa zwana purpurową planetą to świat pokryty istną dżunglą. Rośnie tam wiele nieznanych człowiekowi gatunków roślin oraz żyje wiele niespotykanych nigdzie indziej zwiarząt. Zamballa różni się od dżungli rosnącej na Ziemi w szczególności kolorem roślin - na Ziemi są one zielone, na Zamballi mienią się różnymi odcieniami fioletu i różu. Źródłem mocy Zamballi jest Serce Zamballi. W Zamballi strefa czasowa jest inna, niż na Ziemi. To różnica dwunastu godzin.

HistoriaEdytuj

Królową Zamballi jest Kadma. Wcześniejszy władca jest nieznany. Kadma została władczynią tego purpurowego królestwa po tym, jak wraz z Yan Lin i Halinor obroniła ją przed księciem Phobosem. Jako, że walczyła najdzielniej ze wszystkich Strażniczek, mieszkańcy Zamballi obwołali ją swoją królową i wręczyli jej Serce Zamballi. Kadma musiała tam zostać, bowiem Rada Kondrakaru stworzyła Sieć uniemożliwiającą Kadmie powrót na jej ojczystą planetę - Ziemię. Kadma zdobyła u Zambalan wielkie zaufanie, sama pomagała im zawsze w trudnych sytuacjach oraz broniła przed niebezpieczeństwem.

Zamballę poznajemy w serialu stosunkowo późno, bo pod koniec sezonu II. Kraina ta została zaatakowana przez Nerissę oraz Rycerzy Zniszczenia podszywających się pod Strażniczki W.I.T.C.H. Mieszkańcy Zamballi wraz z Kadmą zaczęli twierdzić, że W.I.T.C.H. są dla nich zagrożeniem, władczyni Zamballi zaczęła więc działać. Zamknęła prawdziwe Strażniczki W.I.T.C.H. w sześciennych więzieniach, a fałszywe (czyli Rycerzy Zniszczenia) zostawiła wolno. Z pomocą Taranee, jedynej ocalałej Srażniczki, Zamballanie i Kadma pokonali (tymczasowo) Nerissę i odbudowali zamballańską dżunglę.

Niedługo później ataki się powtórzyły, ale Kadma świetnie je odbierała. W rzeczywistości był to kolejny plan Nerissy, wyglądał on tak: jak Kadma wygrywała coraz więcej pojedynków, wzrasatała jej wada - duma, która była potrzebna Nerissie do zniewolenia umysłu Kadmy. I tak się stało. W zamballańskiej kopalni Nerissa zniewoliła Kadmę, mało tego, odebrała jej władzę nad Sercem Zamballi, tworząc Pieczęć Nerissy. Nastały ponure dni w Zamballańskim królestwie. Ironwood, matwiąc się o jej dom, została regentem królowej, bowiem Zamballa nie miała władcy ochrony oraz zapewnionego bezpieczeństwa.

Po tym, jak Kadma odzyskała wolną wolę, nie wróciła do władzy, lecz oddała i ją, i Serce Zamballi w ręce Ironwood.

Mieszkańcy ZamballiEdytuj

ZamballanieEdytuj

Osobny artykuł: Zamballanie

Inni mieszkańcy ZamballiEdytuj

Zamballa11

Owad żyjący w Zamballi

Zamballa2

Rośliny w Zamballi (roślina z lewej strony przypomina ziemską muchołówkę, a ta z prawej - ziemskiego dzbanecznika)

W Zamballi roi się od nieznanych stworzeń, nie występujących nigdzie indziej. Występują tam dziwne owady, lubiące zapach ryb (widać było to, gdy te dziwne owady interesowały się zapachem Taranee, która właśnie pachniała rybą), kwiaty przypominające ziemskie rośliny owadożerne oraz drzewa mające różne kształty i rozmiary. Na purpurowej planecie istnieją idealne warunki do rozwoju roślin i zwierząt.

LokalizacjeEdytuj

Zamballańska dżunglaEdytuj

Zamballa9

Pień drzewa w Zamballi

Zamballa to istna dżungla. Prawie cała powierznia tego świata jest pokryta lasem deszczowym (jedynym wyjątkiem jest zamballańska kopalnia). Na tym świecie jest pełno pięknych miejsc, a dżungla porasta nawet najbardziej niedostępne miejsca. Mieszkańcy Zamballi troszczą się o ten bujny raj i dbają, by nie stało się nic złego. Dżungla ta to istny labirynt, łatwo można się w niej zgubić.

Zamballańskie wzgórzeEdytuj

Zamballa4

Zamballańskie wzgórze

Zamballańskie wzgórze wznosi się w samym sercu Zamballi. Z tego wzniesienia Kadma może porozumieć się ze wszystkimi roślinami żyjącymi na purpurowej planecie. Wzgórze to jest ogromne, porasta je wiele roślin, co w Zamballi nie jest wyjątkiem. Zamballańskie wzgórze tpo jedno z najbardziej magicznych obiektów w okolicy.

Pałac KadmyEdytuj

Zamballa6

Pałac Kadmy

Zamballa10

Wnętrze pałacu

Pałac Kadmy to potężna forteca w Zamballi. Do jej zbudowania posłużyły kamienie pochodzące z zamballańskiej kopalni. Mieszka tam władca Zamballi (wcześniej Kadma, teraz Ironwood). Pałac jest bezpieczną kryjówką dla każdego, bardzo trudno go zdobyć. Mimo to Rycerze Zniszczenia atakowali Kadmę, lecz ta z łatwością odbierała ich ataki. Po tym, jak Kadma oddała władzę w ręce Iroonwood, pałac stał się domem tej Zamballanki.

Bagna ShenéEdytuj

Osobny Artykuł:' Bagna Shené

Zamballańska kopalniaEdytuj

Osobny artykuł: Zamballańska kopalnia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki