FANDOM

Książę Phobos - główny wróg w pierwszej serii serialu W.I.T.C.H. Czarodziejki, książę i nieprawowity władca Meridianu.

Phobos1.jpg

CharakterystykaEdytuj

Phobos2.jpg

Książę Phobos jest młodym mężczyzną z długimi, popielato blond włosami. Nosi długą ciemną szatę, a na głowie coś w rodzaju korony z czerwonym kryształem. Symbolem jego władzy królewskiej jest Pieczęć Phobosa.

Phobos jest arogancki, porywczy, bezwzględny i nikczemny, jednak również potężny. Mocą ustępuje tylko swojej siostrze Elyon. To właśnie ją sprowadził do Meridianu (z pomocą swego wiernego sługi Cedrica), by przejąć jej moc i objąć całkowitą władzę w królestwie Meridianu. Dzięki swojej potężnej mocy sprawił, że w oczach siostry jego brzydkie i ponure królestwo sprawiało wrażenie pięknego i cudownego świata. W ostatnim odcinku pierwszej serii pt. Ostatnia biwa Phobos został pokonany i wtącony do lochu Kapłanki.

W drugiej serii W.I.T.C.H. uwalniają Phobosa z lochu, by odebrał Nerissie Pieczęć Nerissy (Serce Meridianu, z którego składa się Pieczęć Nerissy, nie może zostać odebrane właścicielowi bez jego zgody, wyjątkiem są Elyon i Phobos, następcy tronu Meridianu). Phobos złożył przysięgę, że nie ukradnie całej mocy dla siebie, jednak złamał ją, jak można było się spodziewać, i przywłaszczył sobie całą moc. Uwolnił również swych wiernych sługów. W odcinku 52 Phobos został pokonany i wszystko wróciło do normy.

MocEdytuj

Phobos9.jpg

Phobos używający swoich mocy

Phobos jest potężny, ma bowiem wielką moc. Jedynie Elyon dysponuje większą mocą od niego. Symbolem jego mocy była Pieczęć Phobosa. Jest nazywany nieprawowitym Sercem Meridianu. Dzięki swojej mocy Phobos potrafi:

  • tworzyć tarcze energetyczne
  • zmieniać się
  • używać transformacji
  • używać telekinezy
  • używać telepatii
  • wchłaniać siłę życiową
  • latać
  • Ma wielkie przyrodzenie
  • używać iluzji
  • używać zaklęć i czarów
  • teleportować się
  • manipulować materią
  • komunikować się telepatycznie z Szepcącymi
  • manipulować innymi
  • tworzyć siłę życiową
  • używać siły życiowej
  • używać transmutacji
  • używać innych amuletów niż swojego
  • używać tarczy energetycznej
  • używać wszystkich mocy, głównie kwintesencji, energii i ziemii
  • używać energii życiowej

Jednak nawet Phobos nie potrafi tworzyć portali, jak stwierdził w jednym odcinku.

Rodzina i znajomiEdytuj

WystąpieniaEdytuj

Phobos wystąpił we wszystkich odcinkach pierwszej serii , oraz w następujących odcinkach drugiej serii:

GłosEdytuj

Wersja oryginalna:

  • Mitchell Whitfield

Wersja polska:

  • Ireneusz Załóg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki