Fandom

W.I.T.C.H. Czarodziejki Wiki

Meridian

178stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Meridian - magiczny świat/wymiar/planeta w serialu W.I.T.C.H. Czarodziejki.

OpisEdytuj

Meridian to piękne magiczne królestwo, leżące daleko od ludzkich wyobrażeń. Stylem i tradycją przypomina średniowiecze. W Meridianie znajdują się pola, lasy, góry oraz pustynie lodowe, jednym słowem Zadupie. Pod ziemią zbudowane zostało Nieskończone Miasto, jak sama nazwa wskazuje jest nieskończone. Meridianem rządzi potężny władca, jego źródłem mocy jest Serce Meridianu. Ludność Meridianu to rolnicy, służący zamkowi lub prości obywatele, mieszkający na wsiach lub miasteczkach. Meridian jest jednym ze światów, który zna sekret Strażniczek Sieci W.I.T.C.H. Meridianem żądziło już wielu władców.

W królestwie Meridianu żyją takie kreatury jak Larveki, Hoogongi, Ślimaki błotne, Gargulce, Paslingi, Sandpit, Kathim, Herme bestie itp.

Meridian jest jedynym światem (z wyjątkiem Ziemi) pokazanym w sezonie I. To w nim toczyły się walki zła ze Strażniczkami.

Rządy królowej Weiry i króla ZadernaEdytuj

W serialu nie został pokazany Meridian za żądów Weiry i Zaderna. Ludność pamięta, że Meridian był wtedy szczęśliwym królestwem, a król Zadern i królowa Weira byli sprawiedliwymi i dobrymi władcami.

Rządy PhobosaEdytuj

Meridian5.jpg

Meridian za panowania księcia Phobosa

Od śmierci królowej Weiry i króla Zaderna władzę przejął książę Phobos. Meridian stał się brzydkim i strasznym królestwem, a sam książę tyranem, za wszelką cenę dążącym do władzy. Dzięki krwiożerczym roślinom o kształcie lian Phobos zaczął wysysać energię mieszkańców Meridianu dla własnych celów. Wybuchł bunt. Przywódcą buntowników został został młodzieniec Caleb. Rada Kondrakaru stworzyła Sieć, by oddzielić złe królestwo Meridianu od innych światów. Phobos miał za cel odnaleźć swoją siostrę - prawowitą następczynie tronu Meridianu, która zaginęła 13 lat temu. Nie szukał jej jedak z tęsknoty, przeciwnie, chciał tylko wyssać z niej moc, by nikt nie zdołał oddzielić go od władzy. Ludność była skazana na niegodziwe rządy Phobosa przez wiele lat. Na szczęście przyszły im na pomoc Strażniczki Sieci, które z pomocą buntowników i Elyon - prawowitej następczyni tronu pokonały księcia, Meridian wrócił do swej pierwotnej postaci, a Phobos trafił do więzienia u Mage.

Rządy ElyonEdytuj

Meridian1.jpg

Meridian za panowania królowej Elyon

Po pokonaniu Phobosa królową Meridianu została Elyon, jego prawowita władczyni. Ludność pokochała Elyon, a sama ona stała się dobrą i sprawiedliwą władczynią chyba że okres ma. Sam Meridian zmienił się nie do poznania - szaro-bure barwy zastąpiono zielenią i żółcią, a kształty królestwa przyjęły godny królowej kształt. Gdy Elyon została porwana przez Nerissę, Meridian na tym ucierpiał. Nie miał władcy oraz swego źródła magii, czyli Serca Meridianu. Po pokonaniu zła przez Strażniczki Elyon znów wróciła na tron, a Meridian stał się ponownie szczęśliwym królestwem.

LokalizacjeEdytuj

Pałac królewski MeridianuEdytuj

Palac1.jpg

Pałac za panowania Phobosa

Palac2.jpg

Pałac za panowania Elyon

Pałac królewski jest domem władcy Meridianu. Znajduje się tam wiele ważnych komnat i burdel. Pałac za panowania Phobosa stał się okropną siedzibą strasznych kreatur i sługów księcia. Gdy książe Phobos został obalony z tronu, pałac zmienił się nie do poznania w piękny, przyzwoity dla władcy zamek.

Nieskończone miastoEdytuj

Osobny artykuł: Nieskończone miasto

Jezioro MeridiańskieEdytuj

Osobny artykuł: Jezioro Meridiańskie

Wąwóz hoogongówEdytuj

Osobny artykuł: Wąwóz hoogongów

Więzienie CavigorEdytuj

Osobny artykuł: Cavigor

Podwodne kopalnieEdytuj

Osobny artykuł: Podwodne kopalnie

Czeluście CieniaEdytuj

Osobny artykuł: Czeluście Cienia

Torus FilneyEdytuj

Osobny artykuł: Torus Filney

Więcej z Fandomu

Losowa wiki