FANDOM

Wiedza to jedenasty odcinek 2 sezonu.

OpisEdytuj

Alborn i Miradiel mówią Calebowi o Elyon. Caleb postanawia przenieść się na Ziemię, by ostrzec WITCH. Gdy Blunk próbuje użyć Zęba Tonga, Mage pyta go czy "Trill" dotknęła talizmanu. Gdy Mage dotyka zęba, on się świeci, jak jej pierścień. Mage mówi, że "Trill" zaczarowała oba talizmany i ten kto się nimi przeniesie zostanie zniszczony. Mage zabiera ząb, by odwrócić zaklęcie. Idąc po korytarzu, Mage zamienia się w Nerissę. Tymczasem w Heatherfield, zbliża się koniec wakacji. Taranee pokazuje przyjaciółkom w komputerze informacje o Kwintesencji. Taranee mówi, że każdy smok posiadał jeden z żywiołów, ale Nimfa Xin Jin też miała moc, czyli Kwintesencję. Taranee opowiada o Kwintesencji: Ta moc jest piątym żywiołem, a starożytni opisują to jako elektryczność. Ta moc jest esencją życia, jak bioelektryczność. Ta moc może ożywiać rzeczy. Will dowiaduje się, że jej moce to dokładnie Kwintesencja. Pozostaje jedno pytanie: Dlaczego Nerissa też ma Kwintesencję, ale mocną, i co ją łączy ze Strażniczkami? Cała rozmowę słyszy Yan Lin. W Meridianie, Caleb i Blunk dostają się do komnaty Mage, by odzyskać Ząb Tonga i dostać się na Ziemię. Mage nie pozwala Calebowi użyć zęba gdy okazało się, że klątwa jest zbyt mocna. Caleb tłumaczy Mage, że jeśli on użyje zęba, to Blunk może ostrzec WITCH. Za słowami Caleba, Mage rzuca zaklęcie na ząb, by odwrócić czar. Mage nie ma pojęcia czy zaklęcie zadziałało. Caleb zabiera ząb i otwiera przejście. Caleb i Blunk dostają się na Ziemię, cali, ale trafiają do śnieżnej góry. Znajduje ich tam Yan Lin, która mówi, że są na górze Thanos. Caleb i Blunk mówią Yan Lin co się dzieje. Yan Lin mówi, że jaskinia w góze Thanos może pomóc. Caleb, Blunk i Yan Lin docierają do celi w jaskini, a ta cela jest pusta. Tymczasem w Heatherfield, Taranee zauważa Nigela, ale wpada na Uriah'ę i jego bandę, którzy ją męczą. Uriah na dodatek zabiera Taranee okulary. Nigel broni Taranee. Nigel zaprasza Taranee do klubu. Taranee bezskutecznie próbuje znaleźć okulary. Znajduje na szkolnym podwórku Nigela z Uriah'ą i jego bandą, którzy malują pomnik pana Sheffielda. Nigel rysuje szminką Uriah'i serce z inicjałami własnymi i Taranee. Taranee wpada na Clubber'a i dochodzi do krótkiego zamieszania, w którym Uriah przypadkiem odrywa rękę pomnika, a w tym samym czasie pojawia się dyrektorka. Taranee zostaje zaciągnięta przez mamę do domu. Mama nawet nie pozwala Taranee spotykać się z Nigelem. Tymczasem Will, Irma, Cornelia, Hay Lin, Caleb, Blunk, Matt i Yan Lin są w Kondrakarze i Strażniczki w końcu są powiadomione o losie Elyon. Yan Lin mówi, że wiedźma, która porwała Elyon, to Nerissa, na co reaguje rada Kondrakaru. Wyrocznia potem wszystko wyjaśnia czterem Strażniczkom: Dawno temu była inna grupa Strażniczek, która nazywała się CHYKN (Cassidy, Halinor, Yan Lin, Kadma i Nerissa). Nerissa posiadała Serce Kondrakaru, ale Wyrocznia obawiał się, że moc Serca zawładnie Nerissą. Wyrocznia więc przekazał Serce Cassidy (była strażniczka wody), ale utracona moc Nerissy stała się jej obsesją. Nerissa błagała Cassidy, by oddała Serce. Cassidy odmówiła i Nerissa zabiła ją. Przez to Wyrocznia zamknął Nerissę w celi na górze Thanos i pozbawił jej posady Strażniczki. Wyrocznia miał nadzieję, że Nerissa zda sobie sprawę ze swojej winy, ale okazało się, że popełnił błąd. Gdy Phobos rządził Meridianem, rada Kondrakaru musiała podnieść Sieć i nie mogli kontrolować Nerissy, a na górze Thanos otworzył się portal. Nerissa więc uciekła i ukrywała się w Meridianie. Wyrocznia mówi, że Nerissa ma teraz wielką moc, każdy świat ma własne źródło energii, a Elyon była Sercem Meridianu. Moc Nerissy może być równa pięciu mocom Strażniczek, razem. Myśląc, że Nerissa nie wie, że jest ścigana, Strażniczki postanawiają wybrać się do Meridianu, by ją dopaść. Cztery Strażniczki, Caleb, Blunk, Matt i Mage idą do Meridianu. Chwilę po tym jak Mage odchodzi, pojawia się Nerissa i atakuje wszystkich. Nerissa używa Kwintesencji, by ożywić przedmioty, które atakują Will, Irmę, Cornelię, Hay Lin, Matta i Blunka. Nerissa zamyka Caleba w klatce, jakby go przed czymś chroniła. Nerissa ucieka na Ziemię, by dopilnować tego, że Taranee bawi się lepiej od Strażniczek. Will postanawia użyć Kwintesencji po raz pierwszy, by ratować sytuację i ledwie jej się udaje. Skoro Nerissa uciekła, klatka zniknęła i częściowo Caleb ratuje sytuację. Will jest załamana, bo Nerissa może być silniejsza jak WITCH wszystkie razem. Matt tłumaczy Will, że WITCH nie były w komplecie. Will dowiaduje się, że dlatego Nerissa uciekła i ona chce powstrzymać Taranee. Tymczasem Taranee nie chce być dobrą dziewczyną i staje się złą dziewczyną (ubiera się w stylu Goth'ów i farbuje włosy na różowo). Taranee wymyka się z domu i idzie do klubu. Przed klubem Uriah i jego banda męczą Nigela, a nawet przy nim udają Taranee. Nigel odzyskuje okulary, ale zjawia się "nowa" Taranee. Podczas koncertu w klubie gaśnie światło. Ochroniarz mówi, że w budynek uderzył piorun i ewakuje wszystkich. Taranee zostaje sama w klubie, by odkryć o co chodzi. Pojawia się Nerissa i atakuje Taranee Kwintesencją. Will, Irma, Cornelia, Hay Lin, Caleb, Blunk i Matt zjawiają się. Will przemienia Taranee i dochodzi do zaciętej walki, w której jest remis gdy oba Serca są równe. Blunk przywołuje Yan Lin i Halinor. Nerissa każe Yan Lin i Halinor się w to nie wmieszać. Yan Lin i Halinor mówią "Bo nas zniszczysz, tak jak Cassidy? Ona naprawdę nic dla ciebie nie znaczy?". Nerissa mówi Yan Lin i Halinor, że one nie mają pojęcia kim dla niej była Cassidy. Nerissa ucieka, a Yan Lin mówi, że tego się obawiała. Taranee wraca do domu, ale zostaje przyłapana przez mamę. Pojawia się Nigel. Nigel przeprasza Taranee, że znów wpakował ją w kłopoty, ale Taranee mu mówi, że ona ma tylko dość bycia dobrą dziewczyną. Nigel potem mówi, że to mu się w niej podoba. Nigel oddaje Taranee okulary i całuje ją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki